flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Нагадуємо про необхідність скріплення кваліфікованим електронним підписом документів, що надсилаються до суду в електронній формі

30 квітня 2021, 13:05

Подати свої документи до Жовтневого районного суду Миколаївської області Ви можете надіславши їх електронною поштою на адресу: inbox@gt.mk.court.gov.ua.

Однак, важливим кроком при відправленні документів в електронному вигляді до суду є необхідність скріплення його кваліфікованим електронним підписом.

Електронний цифровий підпис відіграє одну з найважливіших ролей в системі електронного документообігу, оскільки він використовується фізичними та юридичними особами для ідентифікації фізичної або юридичної особи та підтвердження цілісності даних в електронній сфері.

Сьогодні основні організаційно-правові засади електронного документообігу та використання електронних документів регламентовані Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг», відповідно до якого під обов'язковим реквізитом електронного документа розуміють обов'язкові дані в електронному документі, без яких він не може бути підставою для його обліку і не матиме юридичної сили.

Порядок та організація електронного документообігу, а також правовий статус та використання електронного цифрового підпису визначаються Законом України «Про електронні довірчі послуги».

Одним із важливих нововведень закону про електронні довірчі послуги є те, що він запроваджує поняття «кваліфікований електронний підпис», яке замінило поняття «електронного цифрового підпису».

Відповідно до зазначеного Закону кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. КЕП призначений для використання фізичними та юридичними особами –суб’єктами електронного документообігу для підтвердження особи та цілісності даних в електронній формі.

Підпис, як спосіб ідентифікації підписувача електронного документу, дозволяє однозначно визначати походження інформації (джерело інформації), що міститься у документі. Завдяки цьому КЕП є також надійним засобом розмежування відповідальності за інформаційну діяльність у суспільстві, зокрема, відповідальності за дезінформування.

Для того, щоб мати можливість підписувати електронні документи, особа має отримати КЕП в Акредитованих центрах сертифікації ключів.