flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Затверджено
                                                                                                                                                                                                                                                                                                         наказ голови 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Жовтневого районного суду 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Миколаївської області 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                         від 06.04.2015 № 42
                  
       
Положення про організацію роботи за зверненнями громадян в Жовтневому районному суді Миколаївської області  
 
1. Загальні положення. 
1.1. Це Положення регламентує діяльність Жовтневого районного суду Миколаївської області щодо організації роботи із зверненнями громадян. 
1.2. Дане Положення розроблене відповідно до ст. 40 Конституції України та на підставі Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 N 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, Інструкції з діловодства за зверненням громадян в органах державної влади  і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації” затвердженої постановою КМУ від 14.04.1997 № 348, розділу 9 Загальної частини Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 № 173.
1.3. Основною метою цього Положення є створення належних умов для реалізації громадянами та представниками юридичних осіб (далі громадян), наданого їм ст. 40 Конституції України права направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади.
 
2. Реєстрація та розгляд звернень громадян. 
2.1. Усі звернення громадян (що не підлягають розгляду відповідно до процесуального законодавства України), що надійшли до Жовтневого районного суду Миколаївської області, приймаються та реєструються в автоматизованій системі документообігу суду в день їх надходження та в журналі реєстрації пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) і скарг громадян.    
2.2. На вимогу громадянина, який подав звернення, на першому аркуші копії звернення проставляється штамп із зазначенням найменування організації, дати надходження та вхідного номера звернення. Така копія повертається громадянинові. 
2.3. Первинний розгляд письмових звернень громадян проводиться головою Жовтневого районного суду Миколаївської області. Наслідки розгляду керівництвом звернень громадян фіксуються в резолюціях. Усі звернення громадян після реєстрації та накладення резолюції передаються до відповідної посадової особи, зазначеної в резолюції, про що робиться відмітка в журналі реєстрації пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) і скарг громадян.
2.4. Якщо про результати розгляду звернення потрібно повідомити іншу організацію або у зверненні порушуються важливі питання діяльності Жовтневого районного суду Миколаївської області, такі звернення беруться на особливий контроль і розглядаються в першу чергу. У цих випадках на листах і картках проставляється штамп «КОНТРОЛЬ» або літера «К». Рішення про зняття з контролю звернення приймають посадові особи, які прийняли рішення про взяття його на контроль.
2.5. Посадові особи Жовтневого районного суду Миколаївської області при розгляді звернень громадян зобов’язані з’ясувати їх суть, у разі потреби вимагати у виконавців матеріали їх перевірки, направляти працівників на місця для перевірки викладених у зверненні обставин, застосовувати інші заходи для об'єктивного вирішення поставлених автором звернення питань, з’ясовувати та приймати рішення про усунення причин і умов, які спонукають авторів звернутись. 
2.6. Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення. 
2.7. До кожного звернення має бути прийняте одне з таких рішень: 
1) прийняти до провадження; передати на вирішення відповідній посадовій особі, зазначеній в резолюції; 
2) надіслати за належністю до органу, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до компетенції Жовтневого районного суду Миколаївської області; 
3) залишити без розгляду при наявності підстав, визначених у статті 8 Закону України «Про звернення громадян».
2.8. У зверненні мають бути вказані прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання громадянина та викладено суть порушеного питання. Письмове звернення має бути надруковано або написано від руки розбірливо і чітко, підписано заявником (групою заявників) із зазначенням дати. Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями в термін не пізніше як через десять календарних днів, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону України «Про звернення громадян». Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає. При цьому анонімні звернення обов’язково реєструються у Журналі реєстрації пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) і скарг громадян.
2.9. Звернення громадян, які мають установлені законодавством пільги, розглядаються в першочерговому порядку. До таких категорій належать звернення Героїв Радянського Союзу, Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни, жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», ветеранів війни та праці, інвалідів, а також осіб, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки. Такі звернення розглядаються у п’ятнадцятиденний строк.
2.10. Забороняється направляти скарги громадян на розгляд тим органам чи посадовим особам, дії або рішення яких оскаржуються.
2.11. Не розглядаються повторні звернення від одного й того самого громадянина, з одного й того самого питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті скарги, які подані з порушенням термінів, передбачених статтею 17 Закону України «Про звернення громадян», та звернення осіб, визнаних судом недієздатними. Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає голова Жовтневого районного суду Миколаївської області або керівник апарату суду, про що повідомляється особа, яка подала звернення.    
2.12. Звернення розглядаються і вирішуються у строк не більше одного місяця від дня їх надходження, враховуючи вихідні, святкові та неробочі дні, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти календарних днів від дня їх отримання. Якщо в місячний строк вирішити порушені у зверненні питання неможливо, строк його розгляду може бути продовжено, про що повідомляється особа, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти календарних днів.
2.13. Звернення вважається вирішеним, якщо розглянуто всі порушені в ньому питання, прийнято обґрунтоване рішення, ужито необхідних заходів щодо його виконання та повідомлено заявника про результати розгляду звернення і прийняте рішення.
2.14. Рішення, які приймаються за зверненнями громадян, мають бути мотивованими та ґрунтуватися на нормах законодавства. Посадова особа, визнавши заяву такою, що підлягає задоволенню, зобов’язана забезпечити своєчасне й правильне виконання прийнятого рішення, а в разі визнання скарги обґрунтованою – негайно вжити заходів до поновлення порушених прав громадян. 
2.15. Рішення про відмову в задоволенні вимог або прохань, викладених у зверненні, доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на чинне законодавство і викладенням мотивів відмови, а також із роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення. При цьому вказуються заходи, які вживались Жовтневим районним судом Миколаївської області для перевірки цього звернення. Якщо давалася усна відповідь, то складається відповідна довідка, яка додається до матеріалів перевірки звернення. У картці обліку (журналі) фіксується, що про наслідки перевірки заявника повідомлено в особистій бесіді.
 
3. Узагальнення, аналізи з питань організації роботи зі зверненнями громадян.
3.1. Відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про звернення громадян»,  Указу Президента України “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 7 лютого 2008 року N 109/2008 та п. 7 Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348 керівник апарату Жовтневого районного суду Миколаївської області систематично, але не рідше одного разу в рік  організовує та перевіряє стан розгляду заяв чи скарг громадян, здійснює узагальнення й проводить аналітичну роботу з метою своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення прав та інтересів громадян, вдосконалення роботи Жовтневого районного суду Миколаївської області зі зверненнями громадян. Копії аналітичних документів направляються до ТУ ДСА в Миколаївській області до 15 січня кожного року з повідомленням про результати їх реалізації.